Merhabalar;
Dün çok keyifli bir workshop a katıldık. Via Flat te açılan Federal Coffee Company de barista birliği başkanı Koray beyin harika anlatımıyla kahve, öğütme, demleme teknikleri hakkında bilgiler aldık.
Federal Coffee Company Sam Çeviköz ve Levent Koçarslan tarafından 2016 yılında kuruldu. İstanbul Ankara Adana ve İzmir de şubeleri bulunmaktadır. Menüsü oldukça geniş. Her damak zevkine uyacak sıcak soğuk kahvelere, günlük tatlılara ve sandviçlere sahip.
Bu workshop bizim için harika bir başlangıç oldu. Kaliteli ve taze kahvenin ne olduğunu, kahvenin nasıl öğütülmesi gerektiğini nasıl kavrulması gerektiği gibi daha önce hiç bir fikrimiz olmayan bilgileri öğrendik. Bilgileri öğrenirken bir yandan da tadım yapmak harikaydı. Karşılıklı soru cevap şeklinde geçen workshopta aklımıza gelen bütün soruları sorma imkanımız da oldu. Aslında doğru bildiğimiz yanlışları öğrendik. Koray Bey sahip olduğu bilgileri bizim anlayacağımız bir dille bize aktardı. Güzel akşam için tekrar kendisine ve mekan sahibimize çok teşekkürler.
Via Flatte bulunan Federal Company oldukça ferah bir mekan. Dilerseniz dostlarınızla saatlerce sohbet edebilir, dilerseniz de çalışmalarınızı toplantılarınızı yapabileceğiniz rahatlıkta bir mekan. Çalışan personel çok yardımcı. Bir çok seçeneğin bulunduğu menü hakkında sizi çok güzel yönlendiriyorlar. Bizim kişisel tercihimiz Zebra mocha oldu. Tatlı soğuk kahvelerden hoşalanıyorsanız mutlaka deneyin.
Bir sonraki workshopta tekrar görüşmek dileğiyle. Biz bu mekanı sahiplerini baristalarını ve çalışanlarını çok sevdik... Daha bol bol gidip güzel deneyimlerimizi sizlerle paylaşırız.
Sevgi ve bol kahve ile kalın
Bu Blogda Ara
24 Ağustos 2016 Çarşamba
23 Ağustos 2016 Salı
Her Genç Kızın Rüyası
Hep derim, her genç kızın rüyası beyaz gelinlik değil minik sevimli bir cafe açmaktır. Ben de yıllar önce bu hayalle yanıp tutuşmuştum. Babamın yanında 4 yıllık zorlayıcı bir çalışma hayatından sonra bu hayalimi aile bireyleri ile paylaştım. Hiç düşünmeden tamam dediler. Hayallerime kavuşmak için annemi benimle beraber çalışmaya ikna etmiştim, şimdi tek sorun mekanı nerede açacağımız konusunda karar vermekti. O da 1 hafta içinde çözüldü. Çok sevimli 4 katlı bir villayı hemen tuttuk ve ufak tefek tadilatlara başladık. İş hakkında hiç bir bilgim yoktu. Sadece yeni mekanlara mutlaka gider yeni lezzetleri tadardım.
Cafe biraz toparlanıp adam olduğu anda açılışı yaptık. Hayallerim gerçek olmuştu. Annemle birlikte 5 sene boyunca haftanın 7 günü sabah 7 akşam 7 çalıştık. Her işi kendimiz öğrenmek istediğimiz için yardımcı almadık. Belki doğru belki yanlış 5 yılı devirdik.
Şimdi hayalimizi bitirmek zorundayız. Yeni evlenmiş olmam, annemin artık dinlenmesi gerektiğinden genç kızlık rüyamı bitiriyorum. Bir çok insanla tanıştık iyisiyle kötüsüyle bu yolun sonuna geldik. Bu güne kadar yanımda olan canım annem LADYCOOK a burdan da bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.
Ben hayalime veda ederken aslında Cafem sayesinde başladığım blog macerama da geri dönüyorum. Bu güne kadar yanımızda olan sevgili misafirlerimize çok teşekkürler. Kim bilir belki bir gün bu hayal kaldığı yerden devam eder...
Cafe biraz toparlanıp adam olduğu anda açılışı yaptık. Hayallerim gerçek olmuştu. Annemle birlikte 5 sene boyunca haftanın 7 günü sabah 7 akşam 7 çalıştık. Her işi kendimiz öğrenmek istediğimiz için yardımcı almadık. Belki doğru belki yanlış 5 yılı devirdik.
Şimdi hayalimizi bitirmek zorundayız. Yeni evlenmiş olmam, annemin artık dinlenmesi gerektiğinden genç kızlık rüyamı bitiriyorum. Bir çok insanla tanıştık iyisiyle kötüsüyle bu yolun sonuna geldik. Bu güne kadar yanımda olan canım annem LADYCOOK a burdan da bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.
Ben hayalime veda ederken aslında Cafem sayesinde başladığım blog macerama da geri dönüyorum. Bu güne kadar yanımızda olan sevgili misafirlerimize çok teşekkürler. Kim bilir belki bir gün bu hayal kaldığı yerden devam eder...
Bakalım bizleri bundan sonra neler bekliyor...
22 Ağustos 2016 Pazartesi
Yeni Haftaya Merhaba
Herkese Merhabalar...
Yeni haftaya keyifli bir başlangıç için önce kahvelerimizi alıyoruz. Sonra da Buika nın harika namelerinde kayboluyorz. Bence Buikaya en çok hafif içimli bir latte yakışıyor. No habra nadie en el mundo harika bir aşk şarkısı. Çingene ezgileri ile Buika nın buğulu sesinde kaybolmak için buyrun bakalım.
iyi haftalar
21 Ağustos 2016 Pazar
HERKESE MERHABALAR
Gezen Gören Kız olarak ilk postumuzu yazmaktan büyük mutluluk duymaktayız. insanlar neden kendilerinden 3. çoğul şahış olarak bahseder hiç anlayamıyorum.
neyse biz gelelim konumuza. aslında ilk blogumu 2012 yılında sahibi olduğum cafeyi tanıtmak amaçlı açmıştım. ilk 1 yıl çok işime yaradı. hatrı sayılır geri dönüşler almaya başlamıştım. sonra işler yoğunlaştı yazmak zorlaştı. cafeye güzel bir web sitesi kurulmasıyla benim blog yazma maceramda başka bahara kaldı. taa ki bugüne kadar.
yeni blogum yeni göz ağrımda gezdiğim gördüğüm duyduğum ne varsa yazacak ve de fotoğraflayacağım.
günü anı benim gözümden görecek ve kalemimden okuyacaksınız.
ufak bir başlangıç yapıp ilk postumuzu yayımlayalım.
haydi bakalım...
iyi geceler
Etiketler:
ankara,
gezengorenkiz
Yer:
Bilinmeyen konum.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)